loading...

منهول پلی اتیلن

بازدید : 155
جمعه 27 اسفند 1400 زمان : 14:18

استخر فایبرگلاس

استخر فایبرگلاس واحدهای یک تکه ای هستند که با استفاده از قالب در یک کارخانه ایجاد می شوند. این قالب به همراه کناره ها و کف استخر فایبرگلاس در اشکال و اندازه های مختلف ارائه می شود. این استخر فایبرگلاس به غیر از فایبرگلاس دارای مواد دیگری نیز هستند و به سراسر کشور ارسال می شوند.

هر یک از این استخر فایبرگلاس شنا از چندین لایه مختلف تشکیل شده است که به استحکام و پشتیبانی از طراحی کلی کمک می کند. این لایه‌ها با هم ترکیب می‌شوند و پوسته‌ای فوق ‌العاده سخت را تشکیل می‌دهند که می‌تواند شامل ویژگی ‌هایی مانند داخلی، پله ‌ها و غیره باشد.

بسیاری از این استخر فایبرگلاس در داخل آبی هستند، اما رنگ های دیگری نیز موجود است. برخی از استخر فایبرگلاس حتی دارای بافت، گرافیک یا دیگر هنرهای برجسته هستند. روکش های موجود از یک شرکت به شرکت دیگر متفاوت است و استخرهای سطح بالاتر اغلب با ویژگی های اضافه همراه هستند.

مزایای استخر فایبرگلاس

استخر فایبرگلاس یک راه عالی برای نصب سریع استخر است. هنگامی که به اندازه کافی نگهداری شوند، عمر کمی طولانی تری نسبت به بتن و وینیل دارند. در اینجا چند مورد از مزایای اصلی که صاحبان استخر فایبرگلاس هنگام نصب استخرهای فایبر گلاس دریافت می کنند آورده شده است.

دوام

استخر فایبرگلاس فوق العاده محکم هستند و می توانند مدت زمان زیادی دوام بیاورند. مواد قوی فایبرگلاس به استخر شما در برابر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و سایش و پارگی مقاومت می کند. اگر به خوبی نگهداری شود، صاحبان استخر می توانند برای چندین دهه از استخر فایبرگلاس خود لذت ببرند

نصب ساده

یکی دیگر از دلایلی که استخر فایبرگلاس برای خرید عالی هستند، فرآیند نصب آسان و صرفه جویی در زمان آنهاست. احتمالاً نمی‌توانید بدون کمک یک متخصص استخر را خودتان نصب کنید، اما فرآیند نصب نسبتاً سریع است.

برخلاف استخر بتنی، برای تشکیل سطوح نیازی به ریختن بتن نخواهید داشت، بنابراین زمان کمتری برای گیرش بتن نیاز است. و بر خلاف استخرهای وینیل، استخر فایبر گلاس از قبل شکل می گیرند، بنابراین استخر فایبرگلاس به سادگی باید در جای خود قرار گرفته و محکم شود.

تعمیر و نگهداری آسان

نگهداری از استخر فایبرگلاس نیز نسبتاً آسان است. سطوح استخر در برابر جلبک ها مقاوم است، به این معنی که به احتمال زیاد جلبک سبز، زرد یا سیاه روی دیواره های استخر خود نخواهید یافت. سطوح همچنین در برابر کلر یا اسیدهایی که ممکن است برای تمیز کردن آب استخر فایبرگلاس از آنها استفاده کنید مقاوم هستند، بنابراین اسید شویی و ضربه زدن به آب باعث سفید شدن کناره های استخر نمی شود.

اندازه استخر فایبرگلاس

که وینیل و بتن نفوذپذیر به آب هستند، به این معنی که سوراخ های ریزی در مواد وجود دارد. اگرچه مقدار آب منتقل شده از طریق دیوارها نسبتاً کم است، اما آن را در قبض آب خود متوجه خواهید شد. از سوی دیگر، استخر فایبرگلاس غیر متخلخل هستند، بنابراین تقریباً هیچ آبی از آن عبور نمی کند.

استخر فایبرگلاس در مقایسه با بتن و وینیل

دلایل زیادی برای استفاده از استخر فایبرگلاس وجود دارد، اما در نهایت این به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. راهنمای من در مورد استخر فایبرگلاس در مقابل وینیل در مقابل بتنی را برای مقایسه کامل بخوانید.

بتن

استخر بتنی مزایای متعددی را برای صاحبان خانه دارند، از جمله:

طرح های قابل تنظیم برای شکل و اندازه استخر فایبرگلاس

توانایی انتخاب بافت سطح مورد نظر شما

بسیار بادوام است و در صورت مراقبت مناسب می تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد

ارزش فروش مجدد خانه شما را افزایش می دهد

بسیاری از افراد استخر بتنی را با مدل های قدیمی تر با سطوح داخلی خراش دار که می توانند پوست را خراش دهند مرتبط می دانند. استخرهای بتنی جدیدتر گزینه های بافت متفاوتی دارند، از جمله گزینه ای فوق العاده صاف که توسط لایه ای از گچ یا مصالح سنگی دیگر ایجاد می شود.

کاشی، سنگ و سایر مواد تولیدی گزینه‌های دیگری برای فضای داخلی استخر بتنی شما هستند، به این معنی که می‌توانید آن را بیشتر مطابق با دکوراسیون خود سفارشی کنید. این پوشش های سطحی ممکن است تعمیر و نگهداری مورد نیاز برای استخر بتنی را نیز کاهش دهند، اما اغلب بیش از 8 تا 12 سال دوام نمی آورند.

ظاهر و احساس جذاب آستر

استخر فایبرگلاس وینیل از لایه‌هایی از وینیل ضخیم بر روی یک قاب ساخته شده از فلز یا پلاستیک ساخته شده ‌اند. این استخر فایبرگلاس برای نصب روی زمین یا داخل زمین مناسب هستند و دارای پانل های ساخته شده از آلومینیوم، فولاد یا پلاستیک هستند که دیوارها را تشکیل می دهند. این استخر فایبرگلاس به طور بالقوه یک پروژه DIY برای برخی از صاحبان خانه هستند که با کار دستی و فرآیند نصب چند مرحله ای منصرف نمی شوند.

وینیل ماده ای است که به مرور زمان با قرار گرفتن در معرض نور و عناصر و مواد شیمیایی که برای درمان استخر فایبرگلاس خود استفاده می کنید تخریب می شود. برخی از آسترها در برابر اشعه ماوراء بنفش و قارچ مقاوم هستند و در رنگ های متنوعی وجود دارند. استخرهای وینیل همچنین می توانند دارای اندازه ها و شکل های سفارشی باشند و به طور متوسط 10 تا 18 سال عمر می کنند، اما آسترها ممکن است زودتر نیاز به تعویض داشته باشند.

معایب استخر فایبرگلاس

استخر فایبرگلاس مزایای زیادی دارند و بدون شک برای بسیاری از صاحبان استخر فایبرگلاس گزینه ای عالی هستند، اما دارای معایب مشخصی نیز هستند.

استخر فایبرگلاس نیاز به نصب حرفه ای دارند و مانند استخرهای وینیل مناسب نیستند. استخرهای فایبرگلاس به صورت یک تکه قالب گیری می شوند، به این معنی که محدودیت هایی در مورد اندازه و سفارشی سازی آنها وجود دارد.

نصب استخر فایبرگلاس

همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که استخر فایبرگلاس شما به صورت یک تکه تحویل داده می شود و در مکانی آماده قرار می گیرد. این روند می تواند از روزها تا هفته ها طول بکشد.

استخر فایبرگلاس اغلب با استفاده از جرثقیل بلند و جابجا می شوند، بنابراین باید با یک استخرساز معتبر که تجربه نصب استخر را دارد مشورت کنید. قبل از اینکه استخر در جای خود قرار بگیرد، باید موارد دیگری را در نظر بگیرید، مانند سنگ کاری یا بتن که به عنوان مصالح عرشه قرار می دهید، و سایر ویژگی های منتهی به استخر مانند پله ها، سنگ فرش یا سایر محوطه سازی ها را در نظر بگیرید

محدودیت های اندازه

همچنین محدودیت ‌های اندازه در استخر فایبرگلاس نسبت به بتن یا وینیل بیشتر است زیرا آنها در یک قطعه قالب‌گیری شده تولید می‌شوند. بتن و وینیل محدودیت اندازه یکسانی ندارند، اما اغلب زمان بیشتری برای نصب نیاز دارند و ظاهر نهایی متفاوتی دارند.

در طول زمان تنزل پیدا می کند

فقط به این دلیل که آنها در برابر عناصر مقاوم هستند به این معنی نیست که آنها شکست ناپذیر هستند. استخر فایبرگلاس نیز در زیر نور خورشید و مواد شیمیایی موجود در آب به آرامی تجزیه می شود، بنابراین باید در برخی مواقع به فکر بازسازی سطح استخر باشید.

مشکلات رایج استخر فایبرگلاس

در اینجا برخی از مشکلاتی که ممکن است در مورد استخر فایبرگلاس شما ایجاد شود و چند راه حل ساده آورده شده است.

محو شدن رنگ

استخر فایبرگلاس می توانند برای مدت طولانی دوام بیاورند و گاهی اوقات حتی نیازی به تعویض کت خود ندارند، اما رنگ آنها می تواند به مرور زمان در اثر قرار گرفتن مداوم در معرض اشعه ماوراء بنفش محو شود.

راه حل

مواد شیمیایی موجود در آب استخر خود را متعادل نگه دارید و pH خود را به طور مداوم آزمایش کنید تا مطمئن شوید که آب اسیدی نمی شود.

ترک در فایبرگلاس یا ژل کت

به دلایل مختلفی ممکن است در لایه ژل روی سطوح استخرهای فایبرگلاس ترک ایجاد شود. اغلب اوقات، اگر ژل کت شما ترک بخورد، ترک های ریز تار عنکبوت را خواهید دید. اینها لزوماً چیزی نیستند که نگران آن باشید زیرا تعمیر آنها نسبتاً آسان است. اما اگر متوجه شدید که شکاف عمیق تری در حال شکل گیری است، می خواهید به سرعت عمل کنید.

راه حل

هر شکافی که در استخر خود پیدا کردید را بررسی کنید. ترک‌های کوچک‌تر تار عنکبوت را می‌توان به حال خود رها کرد زیرا معمولاً زیاد پخش نمی‌شوند. اما ترک های بزرگتر قبل از اینکه به مشکل تبدیل شوند باید اصلاح شوند. اولین گام این است که استخر را تخلیه کنید تا سطح آب زیر شکاف باشد. از رنگ فایبرگلاس برای پوشاندن ترک استفاده کنید و اجازه دهید قبل از تعویض آب کاملا خشک شود.

برای ترک های عمیق تر از نیم اینچ، توصیه می کنم با یک متخصص تماس بگیرید.

تعمیر و نگهداری استخر فایبرگلاس: چگونه مقایسه می شود؟

نگهداری از استخر فایبرگلاس با استخرهای وینیل یا بتنی متفاوت است، عمدتاً به دلیل مواد مورد استفاده و نحوه واکنش آنها به آب، مواد شیمیایی و عناصر. فایبرگلاس یک ماده فوق‌العاده بادوام است و اگرچه ممکن است در نهایت نیاز به روکش مجدد داشته باشد، اما در صورت نگهداری مناسب می‌تواند چندین دهه دوام بیاورد.

پوشش سطحی، زباله و آلاینده ها

متوجه خواهید شد که استخر فایبرگلاس نسبت به بتن یا وینیل به نگهداری کمتری نیاز دارند، به لطف پوشش سطحی که یک لایه غیر متخلخل ایجاد می کند و از استخر در برابر زباله های ریز محافظت می کند. این سطح غیر متخلخل، نفوذ آلاینده‌ها یا چسبیدن جلبک‌ها به آن را بسیار چالش برانگیز می‌کند. با این حال، هنوز مقداری تمیز کردن سطح مورد نیاز است.

شما نیازی به مسواک زدن کناره ها تقریباً به اندازه یک استخر بتنی یا وینیل ندارید. سطح غیر متخلخل همچنین به این معنی است که احتمالاً نیازی به افزودن مواد شیمیایی زیادی به آب خود ندارید تا آن را تمیز و متعادل نگه دارید زیرا هیچ چیز از دیوارها نفوذ نمی کند.

همچنین، به خاطر داشته باشید که یک استخر فایبرگلاس دارای چندین لایه مواد است که باعث می شود در هر جایی که آن را روی ملک خود نصب کنید، بسیار بادوام باشد، حتی اگر در نزدیکی درختان یا در آفتاب کامل باشد. بتن و وینیل بسیار بیشتر از فایبرگلاس نیاز به وصله و روکش مجدد دارند و وینیل به مرور زمان به طور فزاینده ای مستعد سوراخ شدن و نشتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله من در مورد هزینه های بازسازی مجدد را بخوانید .

نظافت و مراقبت لازم از استخر

استخر فایبرگلاس برای محافظت از سطح باید در فواصل زمانی معینی تمیز شوند، اما به اندازه انواع دیگر استخرها نیازی به تمیز کردن ندارند. شما همچنین باید شیمی آب را بررسی کنید و فیلتر استخر را مانند سایر تنظیمات استخر اجرا کنید. در نهایت، شما باید سطح آب را به اندازه کافی بالا نگه دارید تا برای از بین بردن زباله ها روی کفگیر جاری شود، اما این در مورد استخرهای بتنی و وینیل نیز صادق است.

هنگامی که شما شیوع جلبک دارید ، درمان استخر فایبرگلاس در عرض 24 ساعت ساده است، بنابراین می توانید زودتر از استخر لذت ببرید. درمان مشابه برای جلبک ها در استخرهای بتنی یا وینیل می تواند 3-4 روز یا حتی یک هفته برای سطوح متخلخل تر طول بکشد.

پوشش های استخر

استفاده از پوشش استخر می تواند با جلوگیری از ورود زباله ها به داخل استخر، نظافت و نگهداری را کاهش دهد. این پوشش به طور کامل از استخر شما در برابر همه زباله ها محافظت نمی کند، اما به جلوگیری از تبخیر بیشتر آب و حفظ گرما در خود استخر کمک می کند. یک روکش خوب استخر به راحتی روی استخر شما نصب می

روکش استخر همچنین میزان تمیز کردن را تا حدی کاهش می دهد که اکثر صاحبان خانه می توانند با نتایج خیره کننده خود را مدیریت کنند. برخی از روکش ها همچنین دارای ویژگی هایی هستند که به جلوگیری از غرق شدن تصادفی هنگام سقوط افراد در استخر کمک می کند.

انتخاب های طراحی استخر فایبرگلاس

هنگامی که به گزینه های طراحی استخر فایبرگلاس نگاه می کنید، اشکال مختلفی را برای انتخاب مشاهده خواهید کرد، از جمله:

مستطیل شکل

فرم رایگان

کلیه

رومی

یک استخر به شکل آزاد فقط به این معنی است که خطی نیست و شبیه یک تالاب یا شکل ناهموار است که در بسیاری از حیاط‌های مدرن کاملاً در خانه است. این شکل ظاهری آب‌پاش فاقد تقارن است و اغلب از منحنی‌های چشمگیر استفاده می‌کند که کمی سرگرم کننده است، اما ممکن است فضای شنا را در داخل استخر کاهش دهد.

استخرهای کلیوی شکل نیز گزینه خوبی برای طراحی مدرن تر هستند، اما پیدا کردن پوشش استخر برای این شکل می تواند چالش برانگیز باشد. استخرهای مستطیلی یکی دیگر از گزینه های محبوب برای به حداکثر رساندن فضای شنا شما هستند، اما این اشکال می توانند در محیط های خاص شدید به نظر برسند.

طرح‌های استخر فایبرگلاس اغلب دارای پله‌ها، منحنی‌ها، صندلی‌ها، جکوزی‌ها و سایر ویژگی‌ ها مانند تاقچه‌های برنزه‌کننده هستند. همچنین دیدن استخرهایی که از عمق چند اینچ تا تقریباً نه فوت عمق در عمیق ترین نقطه خود متغیر است، غیرمعمول نیست.

طرح های چاپ شده در داخل استخر فایبرگلاس بی پایان هستند، اما اغلب شبیه کاشی، سنگ یا سایر پرداخت های سطح بالا هستند. بیشتر استخر فایبرگلاس رنگ آبی دلپذیری دارند که باعث می شود آب بسیار جذاب به نظر برسد، اما می توان رنگ های مختلفی را نیز دریافت کرد.

استخر فایبرگلاس چقدر دوام می آورد؟

استخر فایبرگلاس برای ماندگاری ساخته می شوند، بنابراین اغلب با ضمانت های عالی ارائه می شوند. پوشش ژل ممکن است هر ده سال یا بیشتر نیاز به لایه برداری مجدد داشته باشد، اما یک استخر فایبرگلاس که به درستی نگهداری شود می تواند 2 تا 3 دهه یا بیشتر دوام بیاورد. میانگین طول عمر حدود 25 سال است که به مراتب بیشتر از ده سالی است که از یک استخر بتنی یا 6 تا 10 سال برای یک آستر وینیل انتظار دارید.

روکش مجدد استخر فایبرگلاس شما یک فرآیند نسبتاً ساده است، اما تعمیر یا بازسازی استخر بتنی کار بسیار بیشتری دارد. به همین ترتیب، جایگزینی یک آستر وینیل می تواند زمان بر باشد، اما در برخی موارد این یک پروژه DIY قابل قبول برای صاحبان خانه است.

به یاد داشته باشید که استخر فایبرگلاس دارای چنین ضمانت‌های عالی هستند زیرا بدون مراقبت یا نگهداری بیش از حد بادوام و ماندگار هستند. هر ترک کوچکی که ظاهر می شود به راحتی توسط یک لایه سطحی اضافه شده اصلاح می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه https://holding-bartar.com مراجعه نمایید.

استخر فایبرگلاس

استخر فایبرگلاس واحدهای یک تکه ای هستند که با استفاده از قالب در یک کارخانه ایجاد می شوند. این قالب به همراه کناره ها و کف استخر فایبرگلاس در اشکال و اندازه های مختلف ارائه می شود. این استخر فایبرگلاس به غیر از فایبرگلاس دارای مواد دیگری نیز هستند و به سراسر کشور ارسال می شوند.

هر یک از این استخر فایبرگلاس شنا از چندین لایه مختلف تشکیل شده است که به استحکام و پشتیبانی از طراحی کلی کمک می کند. این لایه‌ها با هم ترکیب می‌شوند و پوسته‌ای فوق ‌العاده سخت را تشکیل می‌دهند که می‌تواند شامل ویژگی ‌هایی مانند داخلی، پله ‌ها و غیره باشد.

بسیاری از این استخر فایبرگلاس در داخل آبی هستند، اما رنگ های دیگری نیز موجود است. برخی از استخر فایبرگلاس حتی دارای بافت، گرافیک یا دیگر هنرهای برجسته هستند. روکش های موجود از یک شرکت به شرکت دیگر متفاوت است و استخرهای سطح بالاتر اغلب با ویژگی های اضافه همراه هستند.

مزایای استخر فایبرگلاس

استخر فایبرگلاس یک راه عالی برای نصب سریع استخر است. هنگامی که به اندازه کافی نگهداری شوند، عمر کمی طولانی تری نسبت به بتن و وینیل دارند. در اینجا چند مورد از مزایای اصلی که صاحبان استخر فایبرگلاس هنگام نصب استخرهای فایبر گلاس دریافت می کنند آورده شده است.

دوام

استخر فایبرگلاس فوق العاده محکم هستند و می توانند مدت زمان زیادی دوام بیاورند. مواد قوی فایبرگلاس به استخر شما در برابر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و سایش و پارگی مقاومت می کند. اگر به خوبی نگهداری شود، صاحبان استخر می توانند برای چندین دهه از استخر فایبرگلاس خود لذت ببرند

نصب ساده

یکی دیگر از دلایلی که استخر فایبرگلاس برای خرید عالی هستند، فرآیند نصب آسان و صرفه جویی در زمان آنهاست. احتمالاً نمی‌توانید بدون کمک یک متخصص استخر را خودتان نصب کنید، اما فرآیند نصب نسبتاً سریع است.

برخلاف استخر بتنی، برای تشکیل سطوح نیازی به ریختن بتن نخواهید داشت، بنابراین زمان کمتری برای گیرش بتن نیاز است. و بر خلاف استخرهای وینیل، استخر فایبر گلاس از قبل شکل می گیرند، بنابراین استخر فایبرگلاس به سادگی باید در جای خود قرار گرفته و محکم شود.

تعمیر و نگهداری آسان

نگهداری از استخر فایبرگلاس نیز نسبتاً آسان است. سطوح استخر در برابر جلبک ها مقاوم است، به این معنی که به احتمال زیاد جلبک سبز، زرد یا سیاه روی دیواره های استخر خود نخواهید یافت. سطوح همچنین در برابر کلر یا اسیدهایی که ممکن است برای تمیز کردن آب استخر فایبرگلاس از آنها استفاده کنید مقاوم هستند، بنابراین اسید شویی و ضربه زدن به آب باعث سفید شدن کناره های استخر نمی شود.

اندازه استخر فایبرگلاس

که وینیل و بتن نفوذپذیر به آب هستند، به این معنی که سوراخ های ریزی در مواد وجود دارد. اگرچه مقدار آب منتقل شده از طریق دیوارها نسبتاً کم است، اما آن را در قبض آب خود متوجه خواهید شد. از سوی دیگر، استخر فایبرگلاس غیر متخلخل هستند، بنابراین تقریباً هیچ آبی از آن عبور نمی کند.

استخر فایبرگلاس در مقایسه با بتن و وینیل

دلایل زیادی برای استفاده از استخر فایبرگلاس وجود دارد، اما در نهایت این به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. راهنمای من در مورد استخر فایبرگلاس در مقابل وینیل در مقابل بتنی را برای مقایسه کامل بخوانید.

بتن

استخر بتنی مزایای متعددی را برای صاحبان خانه دارند، از جمله:

طرح های قابل تنظیم برای شکل و اندازه استخر فایبرگلاس

توانایی انتخاب بافت سطح مورد نظر شما

بسیار بادوام است و در صورت مراقبت مناسب می تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد

ارزش فروش مجدد خانه شما را افزایش می دهد

بسیاری از افراد استخر بتنی را با مدل های قدیمی تر با سطوح داخلی خراش دار که می توانند پوست را خراش دهند مرتبط می دانند. استخرهای بتنی جدیدتر گزینه های بافت متفاوتی دارند، از جمله گزینه ای فوق العاده صاف که توسط لایه ای از گچ یا مصالح سنگی دیگر ایجاد می شود.

کاشی، سنگ و سایر مواد تولیدی گزینه‌های دیگری برای فضای داخلی استخر بتنی شما هستند، به این معنی که می‌توانید آن را بیشتر مطابق با دکوراسیون خود سفارشی کنید. این پوشش های سطحی ممکن است تعمیر و نگهداری مورد نیاز برای استخر بتنی را نیز کاهش دهند، اما اغلب بیش از 8 تا 12 سال دوام نمی آورند.

ظاهر و احساس جذاب آستر

استخر فایبرگلاس وینیل از لایه‌هایی از وینیل ضخیم بر روی یک قاب ساخته شده از فلز یا پلاستیک ساخته شده ‌اند. این استخر فایبرگلاس برای نصب روی زمین یا داخل زمین مناسب هستند و دارای پانل های ساخته شده از آلومینیوم، فولاد یا پلاستیک هستند که دیوارها را تشکیل می دهند. این استخر فایبرگلاس به طور بالقوه یک پروژه DIY برای برخی از صاحبان خانه هستند که با کار دستی و فرآیند نصب چند مرحله ای منصرف نمی شوند.

وینیل ماده ای است که به مرور زمان با قرار گرفتن در معرض نور و عناصر و مواد شیمیایی که برای درمان استخر فایبرگلاس خود استفاده می کنید تخریب می شود. برخی از آسترها در برابر اشعه ماوراء بنفش و قارچ مقاوم هستند و در رنگ های متنوعی وجود دارند. استخرهای وینیل همچنین می توانند دارای اندازه ها و شکل های سفارشی باشند و به طور متوسط 10 تا 18 سال عمر می کنند، اما آسترها ممکن است زودتر نیاز به تعویض داشته باشند.

معایب استخر فایبرگلاس

استخر فایبرگلاس مزایای زیادی دارند و بدون شک برای بسیاری از صاحبان استخر فایبرگلاس گزینه ای عالی هستند، اما دارای معایب مشخصی نیز هستند.

استخر فایبرگلاس نیاز به نصب حرفه ای دارند و مانند استخرهای وینیل مناسب نیستند. استخرهای فایبرگلاس به صورت یک تکه قالب گیری می شوند، به این معنی که محدودیت هایی در مورد اندازه و سفارشی سازی آنها وجود دارد.

نصب استخر فایبرگلاس

همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که استخر فایبرگلاس شما به صورت یک تکه تحویل داده می شود و در مکانی آماده قرار می گیرد. این روند می تواند از روزها تا هفته ها طول بکشد.

استخر فایبرگلاس اغلب با استفاده از جرثقیل بلند و جابجا می شوند، بنابراین باید با یک استخرساز معتبر که تجربه نصب استخر را دارد مشورت کنید. قبل از اینکه استخر در جای خود قرار بگیرد، باید موارد دیگری را در نظر بگیرید، مانند سنگ کاری یا بتن که به عنوان مصالح عرشه قرار می دهید، و سایر ویژگی های منتهی به استخر مانند پله ها، سنگ فرش یا سایر محوطه سازی ها را در نظر بگیرید

محدودیت های اندازه

همچنین محدودیت ‌های اندازه در استخر فایبرگلاس نسبت به بتن یا وینیل بیشتر است زیرا آنها در یک قطعه قالب‌گیری شده تولید می‌شوند. بتن و وینیل محدودیت اندازه یکسانی ندارند، اما اغلب زمان بیشتری برای نصب نیاز دارند و ظاهر نهایی متفاوتی دارند.

در طول زمان تنزل پیدا می کند

فقط به این دلیل که آنها در برابر عناصر مقاوم هستند به این معنی نیست که آنها شکست ناپذیر هستند. استخر فایبرگلاس نیز در زیر نور خورشید و مواد شیمیایی موجود در آب به آرامی تجزیه می شود، بنابراین باید در برخی مواقع به فکر بازسازی سطح استخر باشید.

مشکلات رایج استخر فایبرگلاس

در اینجا برخی از مشکلاتی که ممکن است در مورد استخر فایبرگلاس شما ایجاد شود و چند راه حل ساده آورده شده است.

محو شدن رنگ

استخر فایبرگلاس می توانند برای مدت طولانی دوام بیاورند و گاهی اوقات حتی نیازی به تعویض کت خود ندارند، اما رنگ آنها می تواند به مرور زمان در اثر قرار گرفتن مداوم در معرض اشعه ماوراء بنفش محو شود.

راه حل

مواد شیمیایی موجود در آب استخر خود را متعادل نگه دارید و pH خود را به طور مداوم آزمایش کنید تا مطمئن شوید که آب اسیدی نمی شود.

ترک در فایبرگلاس یا ژل کت

به دلایل مختلفی ممکن است در لایه ژل روی سطوح استخرهای فایبرگلاس ترک ایجاد شود. اغلب اوقات، اگر ژل کت شما ترک بخورد، ترک های ریز تار عنکبوت را خواهید دید. اینها لزوماً چیزی نیستند که نگران آن باشید زیرا تعمیر آنها نسبتاً آسان است. اما اگر متوجه شدید که شکاف عمیق تری در حال شکل گیری است، می خواهید به سرعت عمل کنید.

راه حل

هر شکافی که در استخر خود پیدا کردید را بررسی کنید. ترک‌های کوچک‌تر تار عنکبوت را می‌توان به حال خود رها کرد زیرا معمولاً زیاد پخش نمی‌شوند. اما ترک های بزرگتر قبل از اینکه به مشکل تبدیل شوند باید اصلاح شوند. اولین گام این است که استخر را تخلیه کنید تا سطح آب زیر شکاف باشد. از رنگ فایبرگلاس برای پوشاندن ترک استفاده کنید و اجازه دهید قبل از تعویض آب کاملا خشک شود.

برای ترک های عمیق تر از نیم اینچ، توصیه می کنم با یک متخصص تماس بگیرید.

تعمیر و نگهداری استخر فایبرگلاس: چگونه مقایسه می شود؟

نگهداری از استخر فایبرگلاس با استخرهای وینیل یا بتنی متفاوت است، عمدتاً به دلیل مواد مورد استفاده و نحوه واکنش آنها به آب، مواد شیمیایی و عناصر. فایبرگلاس یک ماده فوق‌العاده بادوام است و اگرچه ممکن است در نهایت نیاز به روکش مجدد داشته باشد، اما در صورت نگهداری مناسب می‌تواند چندین دهه دوام بیاورد.

پوشش سطحی، زباله و آلاینده ها

متوجه خواهید شد که استخر فایبرگلاس نسبت به بتن یا وینیل به نگهداری کمتری نیاز دارند، به لطف پوشش سطحی که یک لایه غیر متخلخل ایجاد می کند و از استخر در برابر زباله های ریز محافظت می کند. این سطح غیر متخلخل، نفوذ آلاینده‌ها یا چسبیدن جلبک‌ها به آن را بسیار چالش برانگیز می‌کند. با این حال، هنوز مقداری تمیز کردن سطح مورد نیاز است.

شما نیازی به مسواک زدن کناره ها تقریباً به اندازه یک استخر بتنی یا وینیل ندارید. سطح غیر متخلخل همچنین به این معنی است که احتمالاً نیازی به افزودن مواد شیمیایی زیادی به آب خود ندارید تا آن را تمیز و متعادل نگه دارید زیرا هیچ چیز از دیوارها نفوذ نمی کند.

همچنین، به خاطر داشته باشید که یک استخر فایبرگلاس دارای چندین لایه مواد است که باعث می شود در هر جایی که آن را روی ملک خود نصب کنید، بسیار بادوام باشد، حتی اگر در نزدیکی درختان یا در آفتاب کامل باشد. بتن و وینیل بسیار بیشتر از فایبرگلاس نیاز به وصله و روکش مجدد دارند و وینیل به مرور زمان به طور فزاینده ای مستعد سوراخ شدن و نشتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله من در مورد هزینه های بازسازی مجدد را بخوانید .

نظافت و مراقبت لازم از استخر

استخر فایبرگلاس برای محافظت از سطح باید در فواصل زمانی معینی تمیز شوند، اما به اندازه انواع دیگر استخرها نیازی به تمیز کردن ندارند. شما همچنین باید شیمی آب را بررسی کنید و فیلتر استخر را مانند سایر تنظیمات استخر اجرا کنید. در نهایت، شما باید سطح آب را به اندازه کافی بالا نگه دارید تا برای از بین بردن زباله ها روی کفگیر جاری شود، اما این در مورد استخرهای بتنی و وینیل نیز صادق است.

هنگامی که شما شیوع جلبک دارید ، درمان استخر فایبرگلاس در عرض 24 ساعت ساده است، بنابراین می توانید زودتر از استخر لذت ببرید. درمان مشابه برای جلبک ها در استخرهای بتنی یا وینیل می تواند 3-4 روز یا حتی یک هفته برای سطوح متخلخل تر طول بکشد.

پوشش های استخر

استفاده از پوشش استخر می تواند با جلوگیری از ورود زباله ها به داخل استخر، نظافت و نگهداری را کاهش دهد. این پوشش به طور کامل از استخر شما در برابر همه زباله ها محافظت نمی کند، اما به جلوگیری از تبخیر بیشتر آب و حفظ گرما در خود استخر کمک می کند. یک روکش خوب استخر به راحتی روی استخر شما نصب می

روکش استخر همچنین میزان تمیز کردن را تا حدی کاهش می دهد که اکثر صاحبان خانه می توانند با نتایج خیره کننده خود را مدیریت کنند. برخی از روکش ها همچنین دارای ویژگی هایی هستند که به جلوگیری از غرق شدن تصادفی هنگام سقوط افراد در استخر کمک می کند.

انتخاب های طراحی استخر فایبرگلاس

هنگامی که به گزینه های طراحی استخر فایبرگلاس نگاه می کنید، اشکال مختلفی را برای انتخاب مشاهده خواهید کرد، از جمله:

مستطیل شکل

فرم رایگان

کلیه

رومی

یک استخر به شکل آزاد فقط به این معنی است که خطی نیست و شبیه یک تالاب یا شکل ناهموار است که در بسیاری از حیاط‌های مدرن کاملاً در خانه است. این شکل ظاهری آب‌پاش فاقد تقارن است و اغلب از منحنی‌های چشمگیر استفاده می‌کند که کمی سرگرم کننده است، اما ممکن است فضای شنا را در داخل استخر کاهش دهد.

استخرهای کلیوی شکل نیز گزینه خوبی برای طراحی مدرن تر هستند، اما پیدا کردن پوشش استخر برای این شکل می تواند چالش برانگیز باشد. استخرهای مستطیلی یکی دیگر از گزینه های محبوب برای به حداکثر رساندن فضای شنا شما هستند، اما این اشکال می توانند در محیط های خاص شدید به نظر برسند.

طرح‌های استخر فایبرگلاس اغلب دارای پله‌ها، منحنی‌ها، صندلی‌ها، جکوزی‌ها و سایر ویژگی‌ ها مانند تاقچه‌های برنزه‌کننده هستند. همچنین دیدن استخرهایی که از عمق چند اینچ تا تقریباً نه فوت عمق در عمیق ترین نقطه خود متغیر است، غیرمعمول نیست.

طرح های چاپ شده در داخل استخر فایبرگلاس بی پایان هستند، اما اغلب شبیه کاشی، سنگ یا سایر پرداخت های سطح بالا هستند. بیشتر استخر فایبرگلاس رنگ آبی دلپذیری دارند که باعث می شود آب بسیار جذاب به نظر برسد، اما می توان رنگ های مختلفی را نیز دریافت کرد.

استخر فایبرگلاس چقدر دوام می آورد؟

استخر فایبرگلاس برای ماندگاری ساخته می شوند، بنابراین اغلب با ضمانت های عالی ارائه می شوند. پوشش ژل ممکن است هر ده سال یا بیشتر نیاز به لایه برداری مجدد داشته باشد، اما یک استخر فایبرگلاس که به درستی نگهداری شود می تواند 2 تا 3 دهه یا بیشتر دوام بیاورد. میانگین طول عمر حدود 25 سال است که به مراتب بیشتر از ده سالی است که از یک استخر بتنی یا 6 تا 10 سال برای یک آستر وینیل انتظار دارید.

روکش مجدد استخر فایبرگلاس شما یک فرآیند نسبتاً ساده است، اما تعمیر یا بازسازی استخر بتنی کار بسیار بیشتری دارد. به همین ترتیب، جایگزینی یک آستر وینیل می تواند زمان بر باشد، اما در برخی موارد این یک پروژه DIY قابل قبول برای صاحبان خانه است.

به یاد داشته باشید که استخر فایبرگلاس دارای چنین ضمانت‌های عالی هستند زیرا بدون مراقبت یا نگهداری بیش از حد بادوام و ماندگار هستند. هر ترک کوچکی که ظاهر می شود به راحتی توسط یک لایه سطحی اضافه شده اصلاح می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه https://holding-bartar.com مراجعه نمایید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
Profile Pic
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 5
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 19
  • بازدید سال : 89
  • بازدید کلی : 1248
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی