loading...

منهول پلی اتیلن

بازدید : 69
سه شنبه 9 فروردين 1401 زمان : 11:38

دستگاه سختی گیر رزینی

سختی گیر رزینی Frp مونتاژ شده در شرکت هلدینگ صنایع برتر همگی دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشند و همچنین استفاده از این نوع سختی گیر رزینی در محیط های با و در مقابل تابش مستقیم نور آفتاب و سرما و گرما توصیه نمی شود

زیرا امکان ترکیدی دستگاه وجود دارد در مکان های باز استفاده از سختی گیر رزینی فلزی ساخت هلدینگ صنایع برتر از جنس آهن و یا آهن سفید (گالوانیزه) می باشد توصیه می شود که در مقابل فشار، نور خوشید، سرما مقاوم تر است و طول عمر بیشتری نسبت به نمونه سختی گیر Frp دارد.

سختی گیر رزینی آب

شیر های مورد استفاده در این نوع سختی گیر ها همانند سختی گیر frp آن می باشد سختی گیر رزینی طرح frp در مقایسه با نوع اصلی مقاوم تر و قابل اعتماد تر است چرا که دیگر محدودیت جا نسبت به مدل سختی گیر رزینی فلزی آن را ندارد.

و همچنین در مقابل تابش نور خورشید نیز ترکیدگی ایجاد نمی شود و چون رنگ اپوکسی کلتار و میو که از نوع خوراکی می باشد استفاده می شود و همچنین در صورت نیاز می توان از رزین های فود گرید استفاده کرد که در صنایع غذایی و آرایش بهداشتی کاربرد دارد .

چرا از سختی گیر رزینی استفاده می شود؟

سختی گیر رزینی از آب یک روند مهم است، زیرا سختی گیر رزینی آب در خانوار و شرکت ها در طول این روند کاهش می یابد. وقتی آب سخت است، می تواند لوله را ببندد و صابون به راحتی در آن کف نمی کند.

سختی گیر رزینی آب می تواند از این اثرات منفی جلوگیری کند. آب سخت باعث افزایش خطر رسوبات آهکی در سیستم های آب خانگی می شود. با توجه به افزایش میزان آهک، لوله مسدود شده و کارایی دیگهای بخار و مخازن داغ کاهش می یابد. این باعث افزایش هزینه های آب در حدود پانزده تا بیست درصد می شود.

عمل سختی گیری از آب به معنای گسترش عمر دستگاه خانگی، مانند ماشین لباسشویی، و طول عمر خطوط لوله است.

از اثرات منفی رسوبات، اثرات مخرب بر ماشین آلات خانگی، مانند ماشین لباسشویی و ماشین ظرف شویی است. همچنین به بهبود کار و طول عمر بیشتر سیستم های حرارت خورشیدی، واحدهای تهویه مطبوع و بسیاری دیگر از برنامه های مبتنی بر آب کمک می کند.

سختی گیر

عملکرد سختی گیر ، در بیشتر مواقع آب تصفیه شده حاوی املاح معدنی و نمکهای محلول بوده و کاملاً خالص نمی‌باشد. سختی آب در درجه اول به ترکیبات کلسیم و منیزیم و به میزان کمتری به سایر یونهای فلزی با ظرفیت بالا مانند آهن، منگنز، آلومنیوم و … مرتبط می‌باشد. از جمله مهمترین مشکلات ناشی از استعمال آب سخت در بخش صنعت، تشکیل لایه‌های رسوبی در مبدلهای حرارتی، دیگهای بخار و برجهای خنک کن می‌باشد.

ایجاد لایه‌های رسوبی بطور عمده سبب عدم عملکرد مناسب هیترها، صرف انرژی بالاتر، افزایش هزینه‌های نگهداری، تعمیرات و راهبری، خوردگی تأسیسات و افت فشار ‌آب می‌شود. از جمله روشهای معمول و موثر در حذف سختی آب، استفاده از سیستمهای رزینی سختی گیر ی می‌‌باشد. در این سیستمها، آب سخت با عبور از میان بستر رزین مخازن سختی گیر ، املاح کلسیم و منزیم خود را با سدیم موجود مبادله نموده و آب نرم از سیستم خارج می‌شود. با توجه به سختی آب و نیز طراحی صورت گرفته، پیش از اشباع کامل رزین، سیستم از طریق محلول کلرید سدیم احیا می‌گردد.

به مرور زمان، یونهایی جایگزین شده با یون سدیم روی رزین، باعث کاهش عملکرد رزین شده و لازمست تا سختی گیر در سیکل احیا قرار گیرد. در این حالت، محلول حاوی سدیم با غلطت بالا از مخزن دوم وارد مخزن اصلی می شود تا مجدداً رزین مخزن اصلی را از سدیم اشباع کند تا سختی گیر بتواند بار دیگر با عملکرد بالا به کار خود ادامه دهد. احیای رزین هم بصورت دستی و هم بصورت اتوماتیک قابل انجام است که بستگی به پیشرفته بودن دستگاه سختی گیر انتخاب شده دارد.

از شیر کنترل برای بازسازی استفاده کنید

راه دیگر برای مقابله با سرریز سختی گیر رزینی، استفاده از شیر کنترل برای بازسازی است. این شیر جریان آب داخل و خارج از مخزن آب نمک را در طول فرآیند بازسازی کنترل می کند. بازسازی همچنین به عنوان تمیز کردن دانه های رزین که در مخزن با مواد معدنی اشباع شده اند نیز شناخته می شود.

این یک چیز در مورد سیستم سختی گیر رزینی است که آنها باید به طور دوره ای آن را بازسازی کنند تا بستر رزین تمیز بماند. با بازسازی، تجمع مواد معدنی منیزیم و کلسیم از بستر رزین را می توان خارج کرد. این شیر یک چرخه شستشوی معکوس به مخزن می دهد که در آن جریان آب معکوس می شود و تجمع انباشته شده از مخزن خارج می شود.

پس از آن، محلول آب نمک بلافاصله به مخزن معدنی پمپ می شود. یون های سدیم به مواد معدنی آب سخت روی هر یک از رزین ها می چسبند و آنها را از دانه ها جدا می کنند. پس از انجام این کار، آبی که سرشار از مواد معدنی است، از سختی گیر رزینی خارج می شود و مستقیماً در زهکشی می رود.

سپس سختی گیر رزینی قبل از شستشو پر می شود تا فرآیند دوباره شروع شود. دانه های رزین که اکنون در نمک پوشیده شده اند، مواد معدنی منیزیم و کلسیم را جذب می کنند. یک چرخه بازسازی جدید با استفاده از شیر کنترل شروع می شود - تمام مواد معدنی سخت شده را پاک می کند و آنها را در زهکشی تخلیه می کند.

به خط تخلیه نگاه کنید

اگر خط دارای انسداد یا انسداد باشد، خط تخلیه می تواند منبع دیگری برای سرریز سختی گیر رزینی باشد. این نوع چیزها به ویژه در خانه هایی با غلظت آهن بیشتر رایج است و صاحبان خانه را مجبور می کند تا مخزن را تمیز کنند تا از سرریز شدن مداوم آن به طور منظم جلوگیری کنند. اگر پس از تمیز کردن خط تخلیه، متوجه شدید که مخزن هنوز سرریز است، باید در تمیز کردن خود دقیق تر عمل کنید.

اگر چیزی نمی بینید که خط را مسدود کرده است، شیرها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در هیچ نقطه ای از خط انسداد وجود ندارد. این زمانی است که یک انسداد یا جابجا می شود یا در جای دیگری گیر می کند. اگر انسدادی وجود دارد که نیاز به تمیز کردن دارد، شیرها و خط را پاک کنید. پاک کردن شناور خماری نمک نسبتاً آسان است، اما بهتر است اگر مشکل را زودتر ببینید تا از آسیب طولانی مدت جلوگیری کنید و در نتیجه در هزینه های تعمیر صرفه جویی کنید.

سختی گیر رزینی ایمنی

اکثر سیستم های نرم کننده آب باید دارای دستگاهی به نام شناور ایمنی باشند. وظیفه این ابزار این است که آبی را که به مخزن نمک می ریزد، در صورت دریافت آب زیاد، ببندد.

به عنوان شناور ایمنی شناخته می شود زیرا تضمین می کند که سختی گیر رزینی سرریز نشود یا منجر به سیل نشود. اگر متوجه شدید که سختی گیر رزینی پر شده است، به این معنی است که شناور ایمنی به درستی کار نمی کند، زیرا نمی تواند جریان آب را در صورت نیاز قطع کند.

اگر جریان آب شما بچسبد، راه حلی وجود دارد. از روش های زیر استفاده کنید:

به آرامی شناور را بردارید و سپس آن را برای چند دقیقه زیر مقداری آب داغ قرار دهید.

هنگام انجام این کار، شناور را با احتیاط بالا و پایین ببرید تا مطمئن شوید که آزادانه حرکت می کند.

ببینید آیا توپ کوچک در پایین شناور نیز آزادانه حرکت می کند.

توجه داشته باشید: فقط اگر یا زمانی که نرم کننده آب در حالت بازسازی نیست، شناور ایمنی را بردارید و تمیز کنید.

چرا از سختی گیر رزینی استفاده می شود؟

نرم شدن آب فرآیند مهمی است، زیرا در طی این فرآیند سختی آب در خانوارها و شرکت ها کاهش می یابد.

هنگامی که آب سخت باشد، می تواند لوله ها را مسدود کند و صابون به راحتی در آن حل می شود. نرم شدن آب می تواند از این اثرات منفی جلوگیری کند.

آب سخت باعث افزایش خطر رسوب آهک در سیستم های آب خانگی می شود. به دلیل این رسوب آهکی، لوله ها مسدود شده و راندمان دیگ ها و مخازن داغ کاهش می یابد. این امر هزینه گرمایش آب خانگی را حدود پانزده تا بیست درصد افزایش می دهد.

یکی دیگر از اثرات منفی رسوب آهک این است که اثرات مخربی بر ماشین آلات خانگی مانند ماشین لباسشویی دارد.

نرم شدن آب به معنای افزایش طول عمر ماشین های خانگی مانند ماشین های لباسشویی و طول عمر خطوط لوله است. همچنین به بهبود کار، و طول عمر بیشتر سیستم های گرمایش خورشیدی، واحدهای تهویه مطبوع و بسیاری دیگر از برنامه های کاربردی مبتنی بر آب کمک می کند.

سختی گیر رزینی چه کار می کند؟

سختی گیر رزینی مبدل های یونی خاصی هستند که برای حذف یون هایی طراحی شده اند که دارای بار مثبت هستند.

سختی گیر رزینی عمدتاً یون های کلسیم (Ca 2+ ) و منیزیم (Mg 2+ ) را حذف می کنند. کلسیم و منیزیم اغلب به عنوان مواد معدنی سختی شناخته می شوند.

حتی گاهی اوقات از نرم کننده ها برای حذف آهن استفاده می شود. دستگاه های نرم کننده قادرند تا پنج میلی گرم در لیتر (5 میلی گرم در لیتر) آهن محلول را حذف کنند.

سختی گیر رزینی می توانند به صورت اتوماتیک، نیمه اتوماتیک یا دستی کار کنند. هر نوع بر اساس میزان سختی که می تواند قبل از نیاز به بازسازی حذف کند رتبه بندی می شود.

یک سختی گیر رزینی، مواد معدنی سختی را در مخزن تهویه خود جمع آوری می کند و هر از گاهی آنها را شستشو می دهد تا تخلیه شود.

مبدل های یونی اغلب برای نرم شدن آب استفاده می شوند. هنگامی که از مبدل یونی برای نرم کردن آب استفاده می شود، یون های کلسیم و منیزیم موجود در آب را با یون های دیگر، به عنوان مثال سدیم یا پتاسیم، جایگزین می کند . یون های مبدل به عنوان نمک های سدیم و پتاسیم (NaCl و KCl) به مخزن مبدل یونی اضافه می شوند.

آب شیرین کن چقدر دوام می آورد؟

یک سختی گیر رزینی خوب سال ها دوام خواهد آورد. نرم کننده هایی که در دهه 1980 عرضه شدند ممکن است هنوز هم کار کنند و بسیاری از آنها به نگهداری کمی نیاز دارند، علاوه بر اینکه گهگاهی آنها را با نمک پر می کنند.

کدام نوع نمک برای استفاده در نرم کننده آب فروخته می شود؟

برای نرم کردن آب به طور کلی سه نوع نمک فروخته می شود:

- سنگ نمک

- نمک خورشیدی

- نمک تبخیر شده

سنگ نمک به عنوان یک ماده معدنی به طور طبیعی در زمین وجود دارد. از رسوبات نمک زیرزمینی با روش‌های استخراج سنتی استخراج می‌شود. حاوی بین نود و هشت تا نود و نه درصد کلرید سدیم است. سطح نامحلول بودن آن در آب حدود 0.5-1.5 درصد است که عمدتاً سولفات کلسیم است. مهمترین جزء آن سولفات کلسیم است.

نمک خورشیدی به عنوان یک محصول طبیعی عمدتاً از طریق تبخیر آب دریا به دست می آید. حاوی 85 درصد کلرید سدیم است. سطح نامحلول بودن آن در آب کمتر از 0.03٪ است. معمولا به شکل کریستال فروخته می شود. گاهی اوقات به صورت گلوله ای نیز فروخته می شود.

نمک تبخیر شده از طریق استخراج ذخایر نمک زیرزمینی نمک در حال حل به دست می آید. سپس رطوبت با استفاده از انرژی گاز طبیعی یا زغال سنگ تبخیر می شود. نمک تبخیر شده حاوی 99.6 تا 99.99 درصد کلرید سدیم است.

آیا باید از سنگ نمک، نمک تبخیر شده یا نمک خورشیدی در سختی گیر رزینی استفاده کنیم؟

سنگ نمک حاوی مقدار زیادی ماده است که محلول در آب نیست. در نتیجه، هنگامی که از سنگ نمک استفاده می شود، سختی گیر رزینی باید به طور منظم تری تمیز شوند. سنگ نمک ارزان تر از نمک تبخیر شده و نمک خورشیدی است، اما تمیز کردن مخزن ممکن است زمان و انرژی زیادی را از شما بگیرد.

نمک خورشیدی حاوی مواد نامحلول در آب کمی بیشتر از نمک تبخیر شده است. وقتی تصمیم می گیرید که از کدام نمک استفاده شود، باید به میزان نمک استفاده شده، دفعات نیاز نرم کننده به پاک کردن و طراحی سختی گیر رزینی توجه کرد. اگر مصرف نمک کم باشد، می توان از محصولات به طور متناوب استفاده کرد.

اگر مصرف نمک زیاد باشد، نمک های نامحلول در هنگام استفاده از نمک خورشیدی سریعتر جمع می شوند. علاوه بر این، مخزن به تمیز کردن مکرر نیاز دارد. در این صورت نمک تبخیر شده توصیه می شود.

آیا مخلوط کردن انواع نمک در سختی گیر رزینی مضر است؟

به طور کلی مخلوط کردن نمک در یک سختی گیر رزینی مضر نیست، اما انواعی از نرم کننده ها وجود دارند که برای محصولات خاص نرم کننده آب طراحی شده اند. هنگام استفاده از محصولات جایگزین، این نرم کننده ها به خوبی عمل نمی کنند.

مخلوط کردن نمک تبخیر شده با سنگ نمک توصیه نمی شود، زیرا ممکن است مخزن سختی گیر رزینی را مسدود کند. توصیه می شود قبل از افزودن نوع دیگری از نمک، اجازه دهید واحد خود از یک نوع نمک خالی شود تا از بروز هر گونه مشکلی جلوگیری شود.

هر چند وقت یکبار باید نمک را به سختی گیر رزینی اضافه کرد؟

نمک معمولاً در حین بازسازی نرم کننده به مخزن اضافه می شود. هر چه یک نرم کننده بیشتر بازسازی شود، نمک بیشتری باید اضافه شود.

معمولا نرم کننده های آب ماهی یک بار چک می شوند. برای تضمین تولید رضایت بخش آب نرم، سطح نمک باید حداقل نیمه پر نگه داشته شود.

چگونه است که گاهی اوقات آب با اضافه کردن نمک نرمتر نمی شود؟

قبل از اینکه نمک در یک سختی گیر رزینی شروع به کار کند، به زمان کمی در مخزن نیاز دارد، زیرا نمک به آرامی حل می شود. هنگامی که بلافاصله پس از افزودن نمک به مخزن بازسازی شروع می شود، ممکن است سختی گیر رزینی طبق استانداردها کار نکند.

هنگامی که نرم شدن آب انجام نمی شود، همچنین می تواند نشان دهنده نقص نرم کننده یا مشکل در نمک استفاده شده باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه https://holding-bartar.com مراجعه نمایید.

دستگاه سختی گیر رزینی

سختی گیر رزینی Frp مونتاژ شده در شرکت هلدینگ صنایع برتر همگی دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشند و همچنین استفاده از این نوع سختی گیر رزینی در محیط های با و در مقابل تابش مستقیم نور آفتاب و سرما و گرما توصیه نمی شود

زیرا امکان ترکیدی دستگاه وجود دارد در مکان های باز استفاده از سختی گیر رزینی فلزی ساخت هلدینگ صنایع برتر از جنس آهن و یا آهن سفید (گالوانیزه) می باشد توصیه می شود که در مقابل فشار، نور خوشید، سرما مقاوم تر است و طول عمر بیشتری نسبت به نمونه سختی گیر Frp دارد.

سختی گیر رزینی آب

شیر های مورد استفاده در این نوع سختی گیر ها همانند سختی گیر frp آن می باشد سختی گیر رزینی طرح frp در مقایسه با نوع اصلی مقاوم تر و قابل اعتماد تر است چرا که دیگر محدودیت جا نسبت به مدل سختی گیر رزینی فلزی آن را ندارد.

و همچنین در مقابل تابش نور خورشید نیز ترکیدگی ایجاد نمی شود و چون رنگ اپوکسی کلتار و میو که از نوع خوراکی می باشد استفاده می شود و همچنین در صورت نیاز می توان از رزین های فود گرید استفاده کرد که در صنایع غذایی و آرایش بهداشتی کاربرد دارد .

چرا از سختی گیر رزینی استفاده می شود؟

سختی گیر رزینی از آب یک روند مهم است، زیرا سختی گیر رزینی آب در خانوار و شرکت ها در طول این روند کاهش می یابد. وقتی آب سخت است، می تواند لوله را ببندد و صابون به راحتی در آن کف نمی کند.

سختی گیر رزینی آب می تواند از این اثرات منفی جلوگیری کند. آب سخت باعث افزایش خطر رسوبات آهکی در سیستم های آب خانگی می شود. با توجه به افزایش میزان آهک، لوله مسدود شده و کارایی دیگهای بخار و مخازن داغ کاهش می یابد. این باعث افزایش هزینه های آب در حدود پانزده تا بیست درصد می شود.

عمل سختی گیری از آب به معنای گسترش عمر دستگاه خانگی، مانند ماشین لباسشویی، و طول عمر خطوط لوله است.

از اثرات منفی رسوبات، اثرات مخرب بر ماشین آلات خانگی، مانند ماشین لباسشویی و ماشین ظرف شویی است. همچنین به بهبود کار و طول عمر بیشتر سیستم های حرارت خورشیدی، واحدهای تهویه مطبوع و بسیاری دیگر از برنامه های مبتنی بر آب کمک می کند.

سختی گیر

عملکرد سختی گیر ، در بیشتر مواقع آب تصفیه شده حاوی املاح معدنی و نمکهای محلول بوده و کاملاً خالص نمی‌باشد. سختی آب در درجه اول به ترکیبات کلسیم و منیزیم و به میزان کمتری به سایر یونهای فلزی با ظرفیت بالا مانند آهن، منگنز، آلومنیوم و … مرتبط می‌باشد. از جمله مهمترین مشکلات ناشی از استعمال آب سخت در بخش صنعت، تشکیل لایه‌های رسوبی در مبدلهای حرارتی، دیگهای بخار و برجهای خنک کن می‌باشد.

ایجاد لایه‌های رسوبی بطور عمده سبب عدم عملکرد مناسب هیترها، صرف انرژی بالاتر، افزایش هزینه‌های نگهداری، تعمیرات و راهبری، خوردگی تأسیسات و افت فشار ‌آب می‌شود. از جمله روشهای معمول و موثر در حذف سختی آب، استفاده از سیستمهای رزینی سختی گیر ی می‌‌باشد. در این سیستمها، آب سخت با عبور از میان بستر رزین مخازن سختی گیر ، املاح کلسیم و منزیم خود را با سدیم موجود مبادله نموده و آب نرم از سیستم خارج می‌شود. با توجه به سختی آب و نیز طراحی صورت گرفته، پیش از اشباع کامل رزین، سیستم از طریق محلول کلرید سدیم احیا می‌گردد.

به مرور زمان، یونهایی جایگزین شده با یون سدیم روی رزین، باعث کاهش عملکرد رزین شده و لازمست تا سختی گیر در سیکل احیا قرار گیرد. در این حالت، محلول حاوی سدیم با غلطت بالا از مخزن دوم وارد مخزن اصلی می شود تا مجدداً رزین مخزن اصلی را از سدیم اشباع کند تا سختی گیر بتواند بار دیگر با عملکرد بالا به کار خود ادامه دهد. احیای رزین هم بصورت دستی و هم بصورت اتوماتیک قابل انجام است که بستگی به پیشرفته بودن دستگاه سختی گیر انتخاب شده دارد.

از شیر کنترل برای بازسازی استفاده کنید

راه دیگر برای مقابله با سرریز سختی گیر رزینی، استفاده از شیر کنترل برای بازسازی است. این شیر جریان آب داخل و خارج از مخزن آب نمک را در طول فرآیند بازسازی کنترل می کند. بازسازی همچنین به عنوان تمیز کردن دانه های رزین که در مخزن با مواد معدنی اشباع شده اند نیز شناخته می شود.

این یک چیز در مورد سیستم سختی گیر رزینی است که آنها باید به طور دوره ای آن را بازسازی کنند تا بستر رزین تمیز بماند. با بازسازی، تجمع مواد معدنی منیزیم و کلسیم از بستر رزین را می توان خارج کرد. این شیر یک چرخه شستشوی معکوس به مخزن می دهد که در آن جریان آب معکوس می شود و تجمع انباشته شده از مخزن خارج می شود.

پس از آن، محلول آب نمک بلافاصله به مخزن معدنی پمپ می شود. یون های سدیم به مواد معدنی آب سخت روی هر یک از رزین ها می چسبند و آنها را از دانه ها جدا می کنند. پس از انجام این کار، آبی که سرشار از مواد معدنی است، از سختی گیر رزینی خارج می شود و مستقیماً در زهکشی می رود.

سپس سختی گیر رزینی قبل از شستشو پر می شود تا فرآیند دوباره شروع شود. دانه های رزین که اکنون در نمک پوشیده شده اند، مواد معدنی منیزیم و کلسیم را جذب می کنند. یک چرخه بازسازی جدید با استفاده از شیر کنترل شروع می شود - تمام مواد معدنی سخت شده را پاک می کند و آنها را در زهکشی تخلیه می کند.

به خط تخلیه نگاه کنید

اگر خط دارای انسداد یا انسداد باشد، خط تخلیه می تواند منبع دیگری برای سرریز سختی گیر رزینی باشد. این نوع چیزها به ویژه در خانه هایی با غلظت آهن بیشتر رایج است و صاحبان خانه را مجبور می کند تا مخزن را تمیز کنند تا از سرریز شدن مداوم آن به طور منظم جلوگیری کنند. اگر پس از تمیز کردن خط تخلیه، متوجه شدید که مخزن هنوز سرریز است، باید در تمیز کردن خود دقیق تر عمل کنید.

اگر چیزی نمی بینید که خط را مسدود کرده است، شیرها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در هیچ نقطه ای از خط انسداد وجود ندارد. این زمانی است که یک انسداد یا جابجا می شود یا در جای دیگری گیر می کند. اگر انسدادی وجود دارد که نیاز به تمیز کردن دارد، شیرها و خط را پاک کنید. پاک کردن شناور خماری نمک نسبتاً آسان است، اما بهتر است اگر مشکل را زودتر ببینید تا از آسیب طولانی مدت جلوگیری کنید و در نتیجه در هزینه های تعمیر صرفه جویی کنید.

سختی گیر رزینی ایمنی

اکثر سیستم های نرم کننده آب باید دارای دستگاهی به نام شناور ایمنی باشند. وظیفه این ابزار این است که آبی را که به مخزن نمک می ریزد، در صورت دریافت آب زیاد، ببندد.

به عنوان شناور ایمنی شناخته می شود زیرا تضمین می کند که سختی گیر رزینی سرریز نشود یا منجر به سیل نشود. اگر متوجه شدید که سختی گیر رزینی پر شده است، به این معنی است که شناور ایمنی به درستی کار نمی کند، زیرا نمی تواند جریان آب را در صورت نیاز قطع کند.

اگر جریان آب شما بچسبد، راه حلی وجود دارد. از روش های زیر استفاده کنید:

به آرامی شناور را بردارید و سپس آن را برای چند دقیقه زیر مقداری آب داغ قرار دهید.

هنگام انجام این کار، شناور را با احتیاط بالا و پایین ببرید تا مطمئن شوید که آزادانه حرکت می کند.

ببینید آیا توپ کوچک در پایین شناور نیز آزادانه حرکت می کند.

توجه داشته باشید: فقط اگر یا زمانی که نرم کننده آب در حالت بازسازی نیست، شناور ایمنی را بردارید و تمیز کنید.

چرا از سختی گیر رزینی استفاده می شود؟

نرم شدن آب فرآیند مهمی است، زیرا در طی این فرآیند سختی آب در خانوارها و شرکت ها کاهش می یابد.

هنگامی که آب سخت باشد، می تواند لوله ها را مسدود کند و صابون به راحتی در آن حل می شود. نرم شدن آب می تواند از این اثرات منفی جلوگیری کند.

آب سخت باعث افزایش خطر رسوب آهک در سیستم های آب خانگی می شود. به دلیل این رسوب آهکی، لوله ها مسدود شده و راندمان دیگ ها و مخازن داغ کاهش می یابد. این امر هزینه گرمایش آب خانگی را حدود پانزده تا بیست درصد افزایش می دهد.

یکی دیگر از اثرات منفی رسوب آهک این است که اثرات مخربی بر ماشین آلات خانگی مانند ماشین لباسشویی دارد.

نرم شدن آب به معنای افزایش طول عمر ماشین های خانگی مانند ماشین های لباسشویی و طول عمر خطوط لوله است. همچنین به بهبود کار، و طول عمر بیشتر سیستم های گرمایش خورشیدی، واحدهای تهویه مطبوع و بسیاری دیگر از برنامه های کاربردی مبتنی بر آب کمک می کند.

سختی گیر رزینی چه کار می کند؟

سختی گیر رزینی مبدل های یونی خاصی هستند که برای حذف یون هایی طراحی شده اند که دارای بار مثبت هستند.

سختی گیر رزینی عمدتاً یون های کلسیم (Ca 2+ ) و منیزیم (Mg 2+ ) را حذف می کنند. کلسیم و منیزیم اغلب به عنوان مواد معدنی سختی شناخته می شوند.

حتی گاهی اوقات از نرم کننده ها برای حذف آهن استفاده می شود. دستگاه های نرم کننده قادرند تا پنج میلی گرم در لیتر (5 میلی گرم در لیتر) آهن محلول را حذف کنند.

سختی گیر رزینی می توانند به صورت اتوماتیک، نیمه اتوماتیک یا دستی کار کنند. هر نوع بر اساس میزان سختی که می تواند قبل از نیاز به بازسازی حذف کند رتبه بندی می شود.

یک سختی گیر رزینی، مواد معدنی سختی را در مخزن تهویه خود جمع آوری می کند و هر از گاهی آنها را شستشو می دهد تا تخلیه شود.

مبدل های یونی اغلب برای نرم شدن آب استفاده می شوند. هنگامی که از مبدل یونی برای نرم کردن آب استفاده می شود، یون های کلسیم و منیزیم موجود در آب را با یون های دیگر، به عنوان مثال سدیم یا پتاسیم، جایگزین می کند . یون های مبدل به عنوان نمک های سدیم و پتاسیم (NaCl و KCl) به مخزن مبدل یونی اضافه می شوند.

آب شیرین کن چقدر دوام می آورد؟

یک سختی گیر رزینی خوب سال ها دوام خواهد آورد. نرم کننده هایی که در دهه 1980 عرضه شدند ممکن است هنوز هم کار کنند و بسیاری از آنها به نگهداری کمی نیاز دارند، علاوه بر اینکه گهگاهی آنها را با نمک پر می کنند.

کدام نوع نمک برای استفاده در نرم کننده آب فروخته می شود؟

برای نرم کردن آب به طور کلی سه نوع نمک فروخته می شود:

- سنگ نمک

- نمک خورشیدی

- نمک تبخیر شده

سنگ نمک به عنوان یک ماده معدنی به طور طبیعی در زمین وجود دارد. از رسوبات نمک زیرزمینی با روش‌های استخراج سنتی استخراج می‌شود. حاوی بین نود و هشت تا نود و نه درصد کلرید سدیم است. سطح نامحلول بودن آن در آب حدود 0.5-1.5 درصد است که عمدتاً سولفات کلسیم است. مهمترین جزء آن سولفات کلسیم است.

نمک خورشیدی به عنوان یک محصول طبیعی عمدتاً از طریق تبخیر آب دریا به دست می آید. حاوی 85 درصد کلرید سدیم است. سطح نامحلول بودن آن در آب کمتر از 0.03٪ است. معمولا به شکل کریستال فروخته می شود. گاهی اوقات به صورت گلوله ای نیز فروخته می شود.

نمک تبخیر شده از طریق استخراج ذخایر نمک زیرزمینی نمک در حال حل به دست می آید. سپس رطوبت با استفاده از انرژی گاز طبیعی یا زغال سنگ تبخیر می شود. نمک تبخیر شده حاوی 99.6 تا 99.99 درصد کلرید سدیم است.

آیا باید از سنگ نمک، نمک تبخیر شده یا نمک خورشیدی در سختی گیر رزینی استفاده کنیم؟

سنگ نمک حاوی مقدار زیادی ماده است که محلول در آب نیست. در نتیجه، هنگامی که از سنگ نمک استفاده می شود، سختی گیر رزینی باید به طور منظم تری تمیز شوند. سنگ نمک ارزان تر از نمک تبخیر شده و نمک خورشیدی است، اما تمیز کردن مخزن ممکن است زمان و انرژی زیادی را از شما بگیرد.

نمک خورشیدی حاوی مواد نامحلول در آب کمی بیشتر از نمک تبخیر شده است. وقتی تصمیم می گیرید که از کدام نمک استفاده شود، باید به میزان نمک استفاده شده، دفعات نیاز نرم کننده به پاک کردن و طراحی سختی گیر رزینی توجه کرد. اگر مصرف نمک کم باشد، می توان از محصولات به طور متناوب استفاده کرد.

اگر مصرف نمک زیاد باشد، نمک های نامحلول در هنگام استفاده از نمک خورشیدی سریعتر جمع می شوند. علاوه بر این، مخزن به تمیز کردن مکرر نیاز دارد. در این صورت نمک تبخیر شده توصیه می شود.

آیا مخلوط کردن انواع نمک در سختی گیر رزینی مضر است؟

به طور کلی مخلوط کردن نمک در یک سختی گیر رزینی مضر نیست، اما انواعی از نرم کننده ها وجود دارند که برای محصولات خاص نرم کننده آب طراحی شده اند. هنگام استفاده از محصولات جایگزین، این نرم کننده ها به خوبی عمل نمی کنند.

مخلوط کردن نمک تبخیر شده با سنگ نمک توصیه نمی شود، زیرا ممکن است مخزن سختی گیر رزینی را مسدود کند. توصیه می شود قبل از افزودن نوع دیگری از نمک، اجازه دهید واحد خود از یک نوع نمک خالی شود تا از بروز هر گونه مشکلی جلوگیری شود.

هر چند وقت یکبار باید نمک را به سختی گیر رزینی اضافه کرد؟

نمک معمولاً در حین بازسازی نرم کننده به مخزن اضافه می شود. هر چه یک نرم کننده بیشتر بازسازی شود، نمک بیشتری باید اضافه شود.

معمولا نرم کننده های آب ماهی یک بار چک می شوند. برای تضمین تولید رضایت بخش آب نرم، سطح نمک باید حداقل نیمه پر نگه داشته شود.

چگونه است که گاهی اوقات آب با اضافه کردن نمک نرمتر نمی شود؟

قبل از اینکه نمک در یک سختی گیر رزینی شروع به کار کند، به زمان کمی در مخزن نیاز دارد، زیرا نمک به آرامی حل می شود. هنگامی که بلافاصله پس از افزودن نمک به مخزن بازسازی شروع می شود، ممکن است سختی گیر رزینی طبق استانداردها کار نکند.

هنگامی که نرم شدن آب انجام نمی شود، همچنین می تواند نشان دهنده نقص نرم کننده یا مشکل در نمک استفاده شده باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه https://holding-bartar.com مراجعه نمایید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
Profile Pic
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 5
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 12
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 14
  • بازدید سال : 105
  • بازدید کلی : 1264
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی